Meer weten over de camping, de boerenwerkzaamheden, activiteiten, skimogelijkheden en de heerlijke, comfortabele verhuur mogelijkheden? www.hetboerenhof.com

Camping Het Boerenhof 2006-2016 Gezien veel van onze dagelijkse werkzaamheden jaar in jaar uit toch weer terugkomen, leek het ons leuk om voorlopig de terugblik van het 10-jarig jubileum als eerste oftewel laatste blog voor de lezers te laten staan. Zin om onze dagelijkse bezigenheden te ontdekken? Kopje thee erbij en "lees verder het verleden in" en leef zo met ons mee.....

Want to read this blog in your own language? Scroll down, right menu. Toto blog čitat po Slovensky? Pouzivajte Google Translate, dole vpravo. Dieser Blog lesen in Ihre eigene Sprache? Google Translate rechts unten.

vrijdag 18 oktober 2013

Kleine momenten; oktober

Het is er weer langzaam de tijd voor, we gaan van de gezellige kampvuurtjes met vele gasten er omheen, naar cosy  haardvuur voor privégebruik in de keuken-woonkamer. Heerlijk weer, wat een lekkere warmte is het toch. Voorlopig stoken we alleen vanaf het begin van de avond,  
want overdag is het veelal nog heerlijk zacht buiten.
Deze eier-leggende gasten hebben nu veelal de overhand, 
en genieten van een rustige herfst.
Geen idee hoe deze dingen heten, lampionnen of zo? maar je herkent ze vast van vroeger, in de bloemstukjes samen met de judaspenning..... 
Ik droog ze bij de kachel en gebruik ze als versiering in de verhuur-ruimtes. 
(daar staan ze in grote glazen potten, met bovenop een mooi servet)
 Slecht nieuws over de ingemaakte champignonnen......ze wilden helaas niet wachten tot de winter, en wilden er allemaal weer uitkomen, de vacuüm ging er dus bij allemaal af! Een goede stinkboel, jammer van de vele kilo's champignons en helaas voor alle werk...... toch probeer ik het nog eens denk ik, en dan kook ik ook de gevulde potten nog eens 20 minuten af (wecken). Ik denk dat het dan wel zal lukken. 
Maar dan probeer ik wel eerst een kleine hoeveelheid.......   :) 
Tot slot 2 foto's waar je kunt zien hoe ik een stapel "mikado"- hout netjes krijg met eventjes fotoshoppen :
 Abra-ca-dabra en HUP! 
Waar dat fotoshoppen al niet goed voor is.
Mooi gedaan hè!    :)